De ekonomiska aspekterna av marknadsföring

Samtidigt som det kan kännas väldigt lockande att vara effektiv i sin marknadsföring så är det ändå inte alltid det absolut lättaste att göra. Framförallt så är det lätt att underskatta kostnaderna och de ekonomiska tillgångar man faktiskt har som företagare så att priset för marknadsföringen kommer från överflödet snarare än från det vanliga. Känns det komplicerat skulle nog min rekommendation vara att anlita en ekonom eller marknadsföringskonsult eller någon annan som faktiskt kan någonting om bokföring och andra ekonomiska synpunkter.

När min man började prata om att marknadsföra sin bilverkstad så sa jag direkt att vi borde ha det ekonomiska på det klara först och det fixade vi genom att vända oss till Helén Bondessons Redovisningsbyrå AB och få hennes hjälp med bokföring över våra inkomster och utgifter. Det underlättade det hela avsevärt så har ingenting direkt att klaga på när det kommer till det.

Det var väldigt skönt att slippa tänka på bokföring samt på hur vi skulle göra med marknadsföringen utan att veta att vi fick hjälp av hon på Helén Bondessons Redovisningsbyrå AB som faktiskt jobbar med det och som vet hur hon ska göra för att lyckas. Så ja, måste säga att det underlätta att göra det på det sättet och att det även känns som att det inte kräver så värst mycket mer än det ändå. Bokföring är faktiskt mer komplicerat än vad man gärna tror att det är, inte alls så enkelt som man kan hoppas och önska när det handlar om just de ekonomiska aspekterna av en verksamhets eller bilverkstads marknadsföring.